top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תShahar Levy

שבת של טאי צ'י עם מורה אורחת מריה צאי - אוגוסט 2018

אני רוצה להודות בשמי ובשם מריה, לכל מי שהגיעו היום לפארק לתרגל איתנו טאי צ'י. זה מאוד חימם את הלב לראות כמות כה גדולה של משתתפים כל כך רציניים. בתקווה ונתראה שוב בקרוב

שיהיה לכולם שבוע טוב ☯


להלן, סיכום החומר שהועבר בשבת של טאי צ'י שהתקיים עם מורה אורחת מריה צאי, ב25/8.

1. הדבר הראשון שתירגלנו היה תבנית 24, 24式简化太极拳. תבנית 24 מבוססת על סגנון יאנג בטאי צ'י, ונוצרה על ידי אירגון הספורט הלאומי בסין בשנת 1956. התבנית מכילה 24 תנועות מופשטות של סגנון יאנג, ולוקחת כ 6 דקות לביצוע.

2. לאחר מכן, תרגלנו בה דואן ג'ין 八段锦, שהינה תבנית צ'י קונג המתוייגת כסוג של צ'י קונג רפואי, ומקורה הוא מתקופת שושלת סונג. בה דואן ג'ין, כיום, היא אחת מצורות תירגול הצ'י קונג היותר מוכרות בעולם.

3. לסיום תרגלנו את דה וו 大舞, שהינה גם כן תבנית צ'י קונג. תבנית דה וו מבוססת על תירגולים שנמצאו בכתבים קלאסיים עוד משושלת ג'ואו (כ 1000 שנה לפני הספירה). והיא מאופיינת בתנועות המדמות ריקוד, ותנועות של פתיחה וסגירה המלוות גם בנשימה מתואמת. התבנית עצמה הינה תבנית מודרנית משנת 2010, והינה פיתוח של אירגון הצ'י קונג הבריאותי הסיני, המבוסס על אותן תנעות מהכתבים הקלאסיים.

4. לסיכום, מריה הציגה חלק מתבנית סגנון וו (吴氏太极拳) בטאי צ'י. סגנון וו כפי שהוא מוכר כיום, הוא פרי פיתוחו של וו ג'יאן צ'ואן, והוא יצא מתוך סגנון יאנג בטאי צ'י.

אשמח לענות לכל שאלה שתעלה.

מקווה שכולם נהנו, ובתקווה ונוכל להתראות בקרוב שוב ⁦☯



2 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page